Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Buntują się przeciwko reklamom na Centralnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

lp

Data publikacji:
08-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
www.warszawa.pl/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Buntują się przeciwko reklamom na Centralnym
Fot. Dworzec Polski
Grzegorz Niwiński i Jerzy Porębski, członkowie Towarzystwa Projektowego, które odpowiedzialne jest za koncepcję rewitalizacji dworca Warszawa Centralna, napisali list do prezes PKP SA Marii Wasiak, w którym protestują przeciwko „owinięciu” dworca ogromną reklamą.

Reklamy wiszą na elewacji budynku oraz na ścianach peronu I oraz IV od 1 grudnia. Projektanci rewitalizacji budynku są oburzeni tym, że w ich autorskiej koncepcji rewitalizacji nie było uwzględnionych wielkich plakatów, które zajmowałyby znaczną część przestrzeni dworcowej. - Przypominamy, że celem remontu było przywrócenie pierwotnego charakteru Dworca po 30 latach dewastacji i zaniedbań, przy jednoczesnym dostosowaniu, na ile to było możliwe, do współczesnych standardów i potrzeb – czytamy w liście.


Człownkowie Towarzystwa Projektowego zaznaczają, że bez zgody odpowiednich służb, czy konsultacji, budynek użyteczności publicznej nie może być w całości zasłonięty reklamami. Grzegorz Niwiński oraz Jerzy Porębski podkreślają, że remont obiektu jeszcze się nie skończył. - Projekt nie przewidywał reklamy na elewacji, jedynie "galerię sztuki" na jej fragmencie i tylko w wypadku, gdyby nie udało się jej wyremontować – piszą członkowie Towarzystwa Projektowego. - Niedopuszczalne jest, aby o charakterze centrum stolicy decydowała cena sweterka jakiejś firmy odzieżowej. Ogromna podkonstrukcja na reklamy bynajmniej nie wygląda na czasową i wykracza poza zakres zgłoszonego remontu – dodają.


W liście poruszono także wątek graffiti, które pojawiło się w przestrzeni Dworca Centralnego. Autorzy podkreślają, że tenprojekt także nie był konsultowany, został ostro skrytykowany oraz spowodował zniszczenie ścian, na których remont wydano dziesiątki tysięcy złotych. - Propozycje malarskich aranżacji uznanego artysty Jarosława Flicińskiego nie zostały wzięte pod uwagę - zamiast tego pozwolono na wandalizm - czytamy w liście.


Dodatkowo poruszona została kwestia zasłonięcia ścian reklamami, co jest sprzeczne z opinią specjalisty do spraw przeciwpożarowych.


Według Towarzystwa Projektowego, środków na utrzymanie dworca można poszukać np. poprzez wynajęcie ok. 2000 m2 powierzchni komercyjnych na antresolach hali głównej oraz innych dworcowych pomieszczeń. Członkowie towarzystwa zwracają uwagę, że nie rozumieją sposobu zarządzania dworcem.


„Wybacz, Warszawo, jeśli błądzimy w poszukiwaniu pieniędzy na utrzymanie najważniejszego z Twoich dworców. Wybacz, jeśli wpływamy na przestrzeń publiczną inaczej niż wyobrażają sobie jej codzienni użytkownicy. Ale to nas, nie ich, dotyka syndrom obojętności – przestrzeń publiczna jest publiczna, czyli wspólna, tak długo tylko, jak długo nie pada pytanie: kto zapłaci za jej utrzymanie? Wówczas każdy odwraca się na pięcie, a my słyszymy – przecież to jest wasze, pekapowskie, nam jest obojętne skąd weźmiecie pieniądze, macie utrzymywać i koniec” – napisał kilka dni temu na swoim blogu prezes spółki Dworzec Polski Jacek Prześluga.


Reklama wzbudza skrajne emocje. Wielu czytelników portalu Rynek Kolejowy pyta, jaki był sens remontu elewacji dworca, skoro od razu można było zakryć ją wielką płachtą. Innym taki a nie inny pomysł na zarobienie pieniędzy na utrzymanie dworca zupełnie nie przeszkadza. Dla niezadowolonych dobrą informacją jest to, że ma ona wisieć tylko przez miesiąc.


Pełna treść listu 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5